Gun PERMIT question

The #1 community for Gun Owners in Indiana

Member Benefits:

  • Fewer Ads!
  • Discuss all aspects of firearm ownership
  • Discuss anti-gun legislation
  • Buy, sell, and trade in the classified section
  • Chat with Local gun shops, ranges, trainers & other businesses
  • Discover free outdoor shooting areas
  • View up to date on firearm-related events
  • Share photos & video with other members
  • ...and so much more!
  • Indy Wing Chun

    Sharpshooter
    Rating - 100%
    10   0   0
    Dec 27, 2011
    365
    16
    NE Side of Indy
    So I have my Indiana gun permit and I know that it permits me to carry a gun. I was wondering if the permission extends when I don’t have the permit on me or if the permit just permits me to have permission when I have my permit on my person.

    Can you guys and gals tell me when my permit grants permission and when my permit becomes non-permissible?



    permit permit permit permit permit permit permit permit permit permit permit permit permit permit permit permit permit permit permit permit permit permit permit permit permit permit permit permit permit permit permit permit permit permit permit permit permit permit permit permit permit permit permit permit permit permit permit permit permit permit permit permit permit permit permit permit permit permit permit permit permit permit permit permit permit permit permit permit permit permit permit permit permit permit permit permit permit permit permit permit permit permit permit permit permit permit permit permit permit permit permit permit
    permit permit permit permit permit permit permit permit permit permit permit permit permit permit permit permit permit permit permit permit permit permit permit
     
    Last edited:

    Fishersjohn48

    Grandmaster
    Rating - 100%
    18   0   0
    Feb 19, 2009
    5,812
    63
    Fishers
    troll-web.jpg
     
    Rating - 100%
    1   0   0
    Jul 3, 2008
    3,619
    63
    central indiana
    you do not HAVE to carry the LTCH on your person, but IC 35-47-2-24 puts the burden of proof on you to prove you have one...
    in other words, with out it you can be arrested and held till you prove you have one..
     

    Hiker1911

    Sharpshooter
    Rating - 100%
    1   0   0
    Mar 8, 2009
    649
    18
    South
    A member of law enforcement involved in the LTC process on the county level recommended making multiple copies in a color that matches the actual LTC.

    I've placed copies in the glove compartment (of both family vehicles) in a brightly colored envelope.

    So far, I haven't read anything that changed in July. Anyone?
     
    Top Bottom